Sunday, July 5, 2009

Hari Yang Sibuk

Hari nie ahad, patutnya aku boleh lepak tanpa buat apa2... tapi hari ni aku sangatla sibuk dari pagi sampai ke malam... sejak tuan rumah renovate foyer depan rumah sewa aku ni, cantik la skit rupanya, dah senang nak parking 2 kete... marmar color biru lak tuh... cantik la aku suke...

Tapi yg aku tak sukenye... bile dah cantik mcm nie, cepat pulak nampak bersepah kat depan tuh... sebabnye bile angin tiup, semua habuk & sampah sarap kat jalan pun sama2 diangkut naik terus ke depan rumah nie. Aku baru je menyapu smlm. Pagi nie dah bersepah pulak... kenala menyapu lagi... yang bagusnya aku dah tak perlu lagi menjadi tukang cuci berak kucing sebabnya tempat kucing2 tuh melepaskan hajat telah dilupuskan sama sekali... hehehe aku sangat suka... padan muka ko en. Kucing... carila tempat lain plak yer... pegila cari port baru yg lebih selesa...

Kete aku dah comot giler... dah sebulan tak cuci... so, hari ni berjaya jugaklah aku mencuci kete... lega skit... baru best tgk kete dah comel...

Sibuk plak aku tepon mak kat kampung hari nie... nak tau camne keadaan kat rumah... sebabnya hari ni rumahku menerima tetamu yg baru berkunjung... ada urusan... tak nak bagitau skrg... rahsia eh...

Malam nie aku kena packing brg utk vacation ke Bali... nak pegi hari kamis tp kena prepare hari nie jgk... hari keje dah tentu busy & penat...

Walaupun penat, aku rasa berbaloi.... penat lelah yg dirasa, ada hasilnya... ada senyum ada tawa, bagai menghapus semua duka...


hehehe... ini gamba yang takde kena mengena dgn cerita diatas...

11 comments:

zumairi said...

oo patutla tak online...baguslah sekurangnya ader benda pekdah yg di buat yetak

Saidah said...

sempat jugak online td :)

Cik Hani yang Baik said...

odah, ada tetamu di kampung...i smell sth fishy lorr...adakah rombongan merisik cik odah? wahaha... mun betul, tahniah beb..

anna said...

ye ke dewi? ehhh..ida, x patut x citer.. btw, happy holiday

Anonymous said...

kete dah basuh..br best jln2 kan...jgn lupa ole2 dr BALI..hehehe

Saidah said...

Mahani & K. elly,
Don't worry, sampai masanya baru sy bgitau sume kwn2.. skrg biarlah rahsia :)

Hasma,
Orait nanti aku cari yg ko pesan tuh..

~ShiMa~ said...

jgn lupa pakai mask..takot H1N1

Saidah said...

ni ada 8 mask aku beli nie.. tido pun leh pkai :D

zumairi said...

pakai mask memang satu usaha...tapi jgn lupa doa k

Anonymous said...

selamat pergi bercuti dan pulang dgn selamatnye. Insyaallah..

DaliaLiyana said...

sama la kite saidah...wkend ni cam tak rehat..byk no prog nyer...huhuhu...