Monday, June 1, 2009

Akukah Power Rangers Itu

Sejak last week aku rasa berjalan macam tak jejak ke bumi... Cuma jasadku yg pegi ofis, balik rumah, ngadap laptop macam biasa... tapi hati aku nie entah kemana... masih terfikir2 macam mana nak berdepan dgn cabaran baru di ofisku nanti...

Tetiba jer aku nak kena cover keje utk 3 orang... huk alohh... aku nie bukannya power rangers... bukan jugak ultraman yg ada lampu merah tuh... aku cuma bimbang kalo2 aku berubah jadik raksasa gordon tak lama lagi...

Sorang nak beranak okla, takpe la, aku cover keje ngko... lagi sorang apehal lak tetiba kena antar ke department lain... ni agenda utk memusnahkan aku nie hehehe... kot ye pun janganla sumenye serentak macam nie... masa mula2 aku dengar berita ni last week... aku rasa mcm nak pitam... rasa bagai dihempap konkrit, rasa bagai dicampak ke gaung yang dalam...

Ape bole buat kan… dah namanya keje… rela ataupun tidak, terpaksalah aku redah jua… semoga aku berjaya menjadi Power Rangers bukannya raksasa gordon itu...

11 comments:

Anonymous said...

owh...dahsyat tu. nko cover keje utk 3 org. dah jumpa superior? talk heart t0 heart ?? dpt elaun tanggungan kerja tak??? aku if dibayar lebih ok aja...bolot semua keje..heheheh

Saidah said...

setau aku level aku takde elaun tanggungan keje nie... yg high level tu ade kot... arahan superior la ni...

Anonymous said...

Sabor je la saidah oi...Bila tambah keja bmakna tambah cabaran. Tul x? Kalau kerja dan hidup ni xde cabaran, lebih baik duk kat kg, motong getah. Mesti xpening kepala ek.. Ape2 pn, take it the challenge to improving ur job. Mana tau, pasni ada rezeki dpt pulak naik pangkat ke. Kan syok tu. Kesimpulannya: sahut cabaran tu dan buktikan bahawasanya anda lebih power dari power rangers...;-)

Anonymous said...

tp betul gak apa kata Anon tu mungkin . sahut cabaran tu n ko buat yg lebih power dr power rangers. btw gud luck

Saidah said...

Anon..& Hasma,
hehe aku jadik merapu bila dah tensen... Thanks kerana memberi semangat..

Cik Hani yang Baik said...

aku lambat reply..tp aku nak bagi semangat juak...
mun tension...luah jak dlm blog...oldebes ya....

zumairi said...

release tension dgn menonton wayang k...

Saidah said...

Mahani,
byk juak kegunaan blog eh.. baru aku sedar..

Zumairi,
Takde hal.. tgk wayang pun terapi jugak..

isabelle said...

salam. thanks for voting for my lil adam. come join my contest.

Cik Hani yang Baik said...

haha...the power of blogging....
aku bila tension jak tulis dlm blog...slmt memeriahkan blog..balit dolok...daaaa

Saidah said...

Isabelle,
u r welcome.. good luck!!