Friday, June 19, 2009

Ketika Aku Mengantuk..

Tangan masih ingin menaip… biarpun mata dah separuh pejam… takpe otak masih mampu berfikir… hati masih ingin berbicara…uhhh alamak time sendirian camnie nape ade iklan cite hantu kat TV plak… tak suka la… tak sengaja dah tertengok & terdengar suara antu… nanti terbayang2 rupa antu tuh… dulu aku ok lagi… boleh dikatakan berani jugak la… sebab mmg kami adik-beradik dah kena psiko oleh ayah aku supaya jgn takut antu… takyah ler gatal2 mulut nak cite pasal antu toyol ke, antu galah ke, antu raya ke… dah confirm kena marah… masa kecik2 setakat pegi toilet kat luar rumah sorang2 berteman lampu suluh or lilin, boleh jer aku redah (takut jgk ler skit2)...

Tapi sejak bermulanya zaman lambakan cite hantu nie… aku pun gatal2 teringin nak tengok jugak cite2 seram yg merepek meraban… dan selepas itu otakku mula menjadi kreatif utk mencipta pelbagai jenis rupa hantu ketika berseorangan di rumah ataupun time orang lain sume dah dibuai mimpi… antu merangkak, antu panjat bumbung, antu bawah katil & juge antu siang... sume ade dalam kepala nih... uhuks mmg tak best perasaan ini… Biler jadi begini, aku dah serik tengok cite seram… sangat memberi kesan negatif... walaupun dah sekian lama aku bersara dari tengok cite seram, namun sampai sekarang masih terbayang2 lagi…

Moral of the story.. jangan ler suke sangat tengok cite seram… baik tengok cite rasaksa... aku rasa ada baiknya cite2 seram nie diharamkan terus macam zaman dulu2... aku dah lupa sape menteri penerangan masa tuh tapi time tuh kalo artis laki rambut panjang takleh kuar TV, cite seram & tahyul pun diharamkan dari siaran TV… Kat panggung wayang pun takde jugak kalo tak silap… tapi sekarang macam cendawan tumbuh selepas hujan… kalo asik disogok dgn filem @ drama begini… ape nak jadi la ngan generasi akan datang??

Haa ni dia contoh antu sawah yg mengganas di kampung pisang..

8 comments:

Cik Hani yang Baik said...

nangga cita hantu mmg boleh terbawa2...so, nanggalah cita yg simple spt laskar pelangi dan wanita berkalung sorban..aku beli dvd ori lagik ya...haha

Saidah said...

wuiyoo beli yg ori.. mun aku tunggu kuar TV jak hehe..

*yg buat aku geram tu time asyik tengok TV, tetibe kuar muka antu segala.. tersentap jantung dibuatnya..

zumairi said...

jgn risau antu melayu kureng sikit takutnya...banyak pakai bedak he he

Saidah said...

hehe antu melayu suka pakai bedak sejuk.. jaga kulit muka kot..

anna said...

teringat zaman banyak citer antu cina - nak pi toilet kat rmh sendiri pun takut..

Saidah said...

antu cina skrg mengerikan.. tapi kalo yg dulu2 tu takpe.. sebab kalo kita tutup idung & tahan nafas.. dia tak dpt cari kite hehe..

Anonymous said...

aku mmg x tgk keliwon @ apa2 cite hantu kalu aku bertiga aja kt umah..hahhaha..kang ada aku x berani nk ke dapur buat susu utk ery tgh2 malam..

Saidah said...

bagusla camtuh.. kang susah lak nak buat keje sorang2 tgh malam..