Saturday, June 13, 2009

Gaduh Dalam LRT

Gamba hiasan jer nie...


Tadi terjumpa klip video pompuan melayu gaduh ngan boyfriend dalam LRT. Aku ingat gaduh tarik2 rambut or tampar menampar... rupanya tengah gaduh dalam telefon... menjerit-jerit, terpekik terlolong macam org giler.. Biar betul minah nie... Bawak2 ler bersabor sikit... Malu ler sikit dgn org kat sekeliling tu...

Awak tu dah mengganggu ketenteraman orang lain... Marah sekalipun aku rasa tak perlulah nak berdrama dalam LRT tuh... kan dah masuk dalam Utube... terus jadik glamor seantero dunia...

Drama singkat yg aku tengok dalam utube tuh buat aku terfikir betapa berbezanya cara kita handle masalah... ada yg cepat melenting, ada yg cool, ada yg lari dari masalah... ada yg suka maki hamun, ada yg bijak menyusun bicara...

Tak pasti ape sebabnya dorang gaduh tuh... Aku tgk sekali jer.. malas nak ulang tgk lagi... tapi aku rasa biasalah mesti gaduh pasal org ketiga... kdg2 aku rasa orait jugak bila ada pompuan yg mengganas mcm nie hehe... kdg2 keganasan itu perlu sbg pengajaran hehehe....

6 comments:

zumairi said...

he he jgn ganas sgt...nanti ilang kesopanan wanita itu...tak perlu ikut orang...ikutlah Islam

Anonymous said...

hehehe..glamour la ppuan jap

Saidah said...

Zumairi,
Bila dah ilang kesopanan, rasa hormat pd wanita itu pun ilang jgk..

Hasma,
Dia mmg suka glamor kot :)

Anonymous said...

Aah, saya pn dah tertengok video clip tu. Mcm org hilang pedoman bila tgk dia dok maki hamun boipren dia tu ek. Ala ape susah, kalau btl boipren dia tu main kayu 3 ke, kayu 4 ke mahupun kayu sugi sekalipun yg dia dok buat mcm tu buat ape. Nampak sgt la rendah betul moral si wanita tu kan. Tp tu la realiti zaman skrg. Budak2 baru kering hingus dok sibuk nk bercinta. Last2, pelajaran ntah kemana, cinta ntah kemana. Nasib x baik dah ditebuk oleh situpai berkepala hitam..kan ke naya namanya tu. Masalahnya majoriti yg buat benda2 mcm tu budak2 melayu. Kaum lain sibuk capai cita2 menggunung smpai ke bulan, kaum kita dok sibuk buat benda2 yg x berfaedah mcm tu. Hai..dunia..dunia!

Saidah said...

inila realiti yg menyedihkan.. takde pekdah pun dok melalak dlm LRT tuh.. buat org menyampah ada la..

anna said...

ish ish... bukan salah ibu mengandung..