Friday, March 6, 2009

2nd - Skim Sangkutan dan Latihan (SSL)

Thn 2001 masalah pengangguran di kalangan siswazah mmg dah kronik… masa tu la government buat program SSL ni… aku pun join ler jgk… dpt kat Maktab Perguruan, Penang... keje senang jer tlg2 staff maktab tu jer buat filing pastu settlekan keje2 dorg yg tak siap... dapat ler elaun RM500 sbln... pegi keje ngan ayah aku... balik keje kdg ayah aku amik kdg balik sendiri...

Diari harian:
8.00am – masuk keje
8.30am – start buat keje (kalo ade keje la)
9.00am – sarapan
9.30am – gossip pagi
10.00am – sambung keje (kalo ade keje lagi)
12.00pm – lunch
1.00pm – buat keje (kalo ade keje jgk)
3.00pm – gossip ptg sambil buat keje sikit2
4.00pm – minum ptg
4.30pm – balik

Tercapai jgk la hasrat kerajaan utk memantapkan skill komunikasi para siswazah... banyak sembang dr buat keje... sepatutnya aku keje sini 6 bln kontrak... tapi selepas 5 bln ayah & mak aku accident dgn lori... mujurlah tak teruk tapi yang patah kakinya aku la... sebab aku takde transport nak pegi keje, ayah aku MC lama gak... So, aku resign ler pastu nak merantau ke KL plak... next episode – keje kat KL

2 comments:

zumairi said...

kalau ada ijazah dipanggil siswazah..kalau yg ada diploma...siswa maaa..

orde hidup aku said...

sila klik link ini utk mendptka teknik menjana income dari internet secara PERCUMA!!!

http://formulaluarbiasa.com/recommends/joe154

rebutlah pengetahuan ini sebagai ikhtiar kita menangani mslh ekonomi msg2..ilmu sgt berharga walaupun ianya percuma..

ora et labore