Monday, March 16, 2009

Beli camera baru

smlm dah bosan lepak rumah, aku kuar g JJ AU2... ingat nak window shopping jer... ye la time tgh bln nie poket kering... tempat pertama biase la survey baju and kasut... pastu rasa nak survey camera lak.. tak lama aku dok belek camera Olympus tuh, salesman kat situ promote kat aku satu camera, jenis Olympus model FE-20 harga RM499... 8.0 megapixel 3x optical zoom... hmm okla kan ringan plak tuh... nak beli yg canggih sgt pun aku bukannye rajin sgt nak study sume function die... aku ni jenis guna yg basic jer... fikir punya fikir, ish berminat la plak nak beli camera nie... mmg dah lama dok ngidam camera Olympus... takde cash aku pkai credit card hehe... lagi satu aku suke dgn cara salesman tu (chinese guy) layan customer (aku la)... sgt sopan dan senyum sokmo... walaupun soalan bangang yg aku tanya, dia tetap jwb soalan aku... walaupun asalnya aku cume nak survey jer, dia tetap ckp elok2 ngan aku...
kalo jumpe yg sombong tuh mmg aku akan cancel beli barang... baik g cari brg yg sama kat tempat lain... akhirnya, dari niat nak window shopping, tershopping la jgk aku nie...

2 comments:

zumairi said...

camera tu ader autofocus tak...kalau ader ok gak utk tangan gegar...pas ni leh amik gambar sesuka hatimu ;-)

Saidah said...

dah try mmg gamba ok walaupun tangan gerak.. dia ada image stabilization.. sama la kot ngan autofocus.. pas nie bole start profesion baru, bidang fotografi plak