Tuesday, March 3, 2009

Minah kilang

dah nama pun org penang... lubuk segala kilang... so ini ler pekerjaan aku yg pertama selepas abis SPM thn 1996... masa tu aku keje kilang Seagate kat Bayan Lepas, Penang... kena pkai baju mcm angkasawan tuh... sume tutup nampak biji mata jer... 2 minggu pertama dpt gaji buta jer psl dok training jer masa tuh... suke tul dpt 1st gaji tp aku guna blanje mkn jer... balance aku simpan utk further study... kejap je keje kilang ni adela 2 bln kot... senarai pekerjaan seterusnye:

1. Pembantu cyber cafe / pengajar kelas komputer
2. Skim sangkutan dan latihan (SSL)
3. IT assistant
4. Sales assistant
5. Cikgu sekolah
6. Receptionist
7. Keje kilang Dell plak
8. Restoran crew
7. Data entry clerk
8. Customer service representative
9. Quality Assurance

Huh tgk je la senarai nie... sekali pandang mcm sume bidang aku dah ceburi... 2 kali pandang senarai2 yg terawal tu sume keje 'touch n go' jer haha... so, nanti aku sambung cite utk setiap bidang keje yg aku pernah ceburi...

3 comments:

Anonymous said...

banyakknye experience cik saidah kita ni..aku lak lg thrill..pernah jd petrol pam attendance tau...pas spm...

zumairi said...

kerje cuci gigi harimau kat zoo taknak ceburi ke

Saidah said...

ish blum layak ler.. kena ade sijil tuh..

Hasma, ok ape keje petrol pam attendance tu bukan senang nak dpt tau.. biasa dorg amik pekerja import jer hehe..