Tuesday, March 31, 2009

Kenapa aku fobia pegi KLCC

Kejadian nie sebenarnya dah lama berlaku, dalam tahun 2006... cume aku tergerak hati nak cite dalam blog nie... untuk renungan kawan2 sume...

aku nie mmg suka jalan2... jalan sorang pun aku tak kisah... so, satu hari tuh aku pegi jalan2 ke klcc sorang diri... tak shopping pun... cuci mata jer... masa aku jln2 kat ground floor, tetiba ade sorang 'pak hitam' (org africa agaknye) dtg bertanyakan kat mana kedai buku.. nak cari buku katanya... aku cuma geleng kepala, mmg aku tak tau pun... then aku terus blah... naik plak ke tingkat atas... rasa penat, aku duduk kejap... tetiba ade lagi sorang (pak hitam jgk) duduk sebelah aku, mula bertegur sapa nak sembang... aku mula rasa pelik dan tak sedap hati... tapi atas rasa ingin tahu, aku sembang ler jugak... nak tau ape dia cakap? katanya nak berkawan dgn aku.. sunyi la kat sini takde girlfren... pastu puji la aku begitu begini... pastu ajak pegi minum plak... aku mula takut, aku cuma cakap kawanku dah sampai, then aku blah jer tanpa menoleh ke belakang lagi... aku naik pulak ke tingkat atas lagi, blum sempat nak masuk dlm Watson, tetiba datang pulak pak hitam yg ketiga... bertanyakan aku kat mana kedai jam... kali nie aku cuma pandang jer, terus aku turun ke bawah... naik LRT pulang ke dato keramat... lepas tuh aku mmg fobia utk pegi klcc sorang diri... hampir 6 bln aku tak jejak kesana...


Aku mula berfikir, agaknya dorang nie dari geng mana2 yg mencari perempuan utk dijadikan mangsa penipuan atau mungkin dijual atau entah la ape lagi... aku cume fikir semua yg negative jer... tapi bile tahun lepas byk kes wanita malaysia yg jadik mangsa penipuan kes dadah, dipenjara di luar negara, terima hukuman mati... sangat menyedihkan... dan aku terfikir mungkin kejadian yg berlaku di klcc itulah salah satu caranya penjenayah nie cari mangsa, dgn taktik utk berkenalan... Jadi, nasihat aku utk semua, berhati2 lah kalo didekati warga asing... dorang nie byk muslihat, berlagak kaya, mulut manis... jgn sampai terpedaya... kalo dah terperangkap, musnahlah masa depan...

8 comments:

Cik Hani yang Baik said...

alo...
seramnya pengalaman ko ya..
mcm ada sindiket jak sidaknya ya...
mesti sidaknya follow ko habis2...mun sik mcm ne boleh secara kebetulan 3 budak hitam boleh approach ko at the same time..sik logik kan..
nasib ko terselamat...
alhamdulillah...

Anonymous said...

iye..kalau jalan sorang2..jgn dilayan @ buat x tau @ x nampak aja if "diorg" dtg bertanya @ apa....bkn bermaksud utk tidak sopan @ sombong..tapi aku takuttt...aku lari je..kalu nk bertanya..kang information counter bersepah kt klcc tuhhh..hehhe

Anonymous said...

lagi satu..ptg ni jgn lambat sgt tau!!!..hahahhaha

Saidah said...

aok la mahani.. sik logik if hanya kebetulan.. mesti sidaknya ada sindiket.. that's why aku sgt takut

Saidah said...

betul tu hasma, information counter bersepah jer.. yg sibuk nak tanya kite ni buatpe.. dari situ dah bole agak ada yg tak kena..

**kalo terlewat jgk, jgn ko meroyan plak haha..

zumairi said...

saya teringin nak belaja dgn Pak hitam tu camne nak ngorat pompuan...saya ngurat pompuan asyik failed je :-)

Saidah said...

senang jer.. kena pandai menipu hehe.. pasal pompuan mudah tertipu.. dan skill menipu nie biasanya dah sebati dlm diri insan yg bernama lelaki... haha jgn marah aaa.. just kidding :)

**lupa nak ckp, yg tanya kedai buku tu dia bawa buku, dan yg tanya kedai jam tuh, dia pegang jam.. hmm supaya nampak logik ye tak..

jgn buat mcm nie, tanya kat awek jam pukul berapa, tapi terlupa kat tangan sendiri pun ade jam, tak rosak pun.. haha itu silap teknik namanya..

Anonymous said...

hahaha..aku meroyan dgn "org-org" tertentu aja..