Monday, May 18, 2009

Cemburu Tanda Suka... Betul Ke?

Aku pinjam title ym cik dewi utk entry kali nie (tapi dlm versi lain skit).. Betulla kan.. aku rasa kalo dah cemburu tuh mestila tandanya suka.. takkan nak jeles tak tentu pasal lak.. giler kot.. kalo dah jeles tu mestila ade sebabnya.. dlm satu perhubungan, kalo takde rasa jeles mesti takde cabaran kan.. kalo tenang jer tak bergelora... orang takkan alert... tetiba dtg tsunami.. abis semuanya ranap...

Hmm kawan aku nie tgh jeles rupanya.. sabor yer cik dewi... ko blum tgk lagi camne rupa aku biler jeles.. time study dulu, maybe aku bole cover lagi... tapi skrg nie payah tul nak sembunyikan perasaan hati nie.. org tgk riak muka pun dah bole teka... muncung, masam kelat sume ade... kalo senyum pun senyum paksa jer... takde manisnye dah…

Aku nie mencari masalah ke?? Kenape aku nak jeles pulak?? Aku bukannya sape2 pun.. Tapi yg sebenarnya aku tau kenapa aku jadi macam ni... aku jeles sebab aku suka.. kalo aku tak suka, aku pedulik hape... pagi tadi aku rasa berserabut... tapi skrg nie aku rasa lebih tenang... sebab aku dah tau ape yg sepatutnya aku buat...

Macam biasalah setiap kali aku hadapi situasi nie... aku pasti mengalah... aku rasa nak undur diri... sebab aku dah letih nak memeningkan kepala aku lagi memikirkan soal hati dan perasaan... aku pernah cuba memahami... aku pernah berusaha... mungkin dah sampai masanya untuk aku putus asa... mungkin aku perlu biarkan masa berlalu... pada aku cinta datang dan pergi... ia datang sekelip mata... ia pergi kalo aku lepaskan... aku ade sebab kenapa aku rasa aku perlu lepaskan perasaan ni.. pertama, bila orang diam tanpa jawapan.. kedua, bila aku rasa dah takde harapan... ketiga, bila aku mula rasa cinta itu menyakitkan... keempat, bila aku hampir pasti dia bukan untukku... kelima, bila aku rasa mcm nak sepak sesuatu hehe... ok dah cukup... kalo tambah senarai lagi, aku pasti merapu...

Soalannya, betul ke ini yg kumahu??

10 comments:

Anonymous said...

huhuhu..so complicate la..mcm mn aku dpt mrmbantu? jom buat shopping therapy dgn aku..hehehehe

Saidah said...

agaknya aku yg buat jadi complicated kot.. takpe don't worry.. bln nie takde shopping therapy hehe.. budget utk renew insurance & roadtax kete jer..

Saidah said...

salam... i think i'm ok now.. pantas jgk recovery system aku bertindak... bile baca balik entry aku sendiri, apela emosi sgt aku nie.. tapi ok jgk sebenarnya bile dah diluah ape yg terbuku.. tak kisah lah sape pun nak baca.. yg penting aku dah ade satu keputusan yg pasti.. to stay as friend.. to be a good friend..

Anonymous said...

hati n perasaan xblh djual beli. Tp kadang2 lelaki xpham apa yg permpuan rasa. Diorg ni selalu beri harapan dan pada masa yg sama dia sndiri keliru smada nak terima perempuan tu sebagai rakan @ teman tapi mesra @ sebagai kekasih. Tp percaya la, rmai lg lelaki kt luar sana yg lebih menghargai nilai sebuah ikatan percintaan..dari awak.

Anonymous said...

dlm blog sy pon ada entry mcm nie. mmg betul jeles tu hadir bila kita suka..100% setuju.

mmg lelaki nie keliru dgn keputusan yg dia nk amik. kdg2 lelaki terlalu tamak. kdg2 memberi harapan..kdg2 mendiamkn diri..buat ape terus suka dgn lelaki mcm nie..

bonus utk perempuan yg miliki rupa yg cantik. sbb lelaki begitu mudah kalah dgn kecantikkan seorg wanita. itu hakikat. wanita cantik lebih senang utk bercinta.

tp saidah, seandainya awk rasa tiada lg harapan dlm sesebuah perhubungan elokla awk yg lebih dahulu mengundur diri sebelum ia amat menyakitkan..

-simple person-

Saidah said...

Anonymous,
yer saya pun rasa mcm tu.. org laki nie selalu keliru pastu mengelirukan org lain pulak..

simple person,
dah pernah rasa sakit yg amat menyakitkan nie dulu la.. 3 hari tak makan, tak bole tido, mata sembab... seksa jugak lah nak pulihkan semangat.. mmg dah serik.. that's why la saya prefer undur diri..

Anonymous said...

ok bsgus la mcm tu. forget that guy. lelaki mcm nie buat ape kite still nk simpan perasaan lg. sedangkn dia 'berhappy-happy' tp kita pulak menyeksakn diri sendiri..

maybe lelaki mcm nie merasakan dia amat hebat..perfect..so tak layak utk kita sayang dia.lelaki mcm nie akan terus cari dan mencari sedangkan dia sendiri tak pasti ape yg dia mahu dr seorang wanita sebenarnya..

-simple person-

Cik Hani yang Baik said...

Odah, aku sebagai empunya tajuk pun ingin komen.

it's easy to say, lupakan sahaja lelaki begitu...tp hakikatnya...hati kt degil...aku dah bertahun menghadapi masalah ya...n sampai sekarang, aku amsih sukakan orang yg sama...

pernah sekali, aku berputus asa dgn sungguh2...nya sms mlm..aku biar jak..next morning baru aku jawab...masalahnya...bila aku bertekad nak berhenti berharap..nya akan tiba2 buat baik dengan aku...ajak pegi makan la..sms la...

2-3 kali juak mcm ya..aku btl2 keliru dah..adakah ya tanda nya org ya adalah jodoh aku...

aku dah bersihkan hati aku, melupakan ttg org ya..tp..nya datang lagi...bila rasa suka ya dah menggunung tinggi...nya hilang lagik..

logiknya menyuruh kt mengalah..tapi hati pula yg sik seiring..jadi aku berserah sepenuhnya pada ketentuan Allah. mun nya buat baik..layan jak...mun nya sikda..hati aku dah prepare for the worst...

sakit kali ke 2 dan seterusnya, sikla sakit seperti pertama kali disakiti..

proses penyembuhan akan lebih mudah bila kita pernah melalui kelukaan pertama...

no fear...teruskan mencintai..sehinggalah org ya dah kawen dgn org lain...

bernas sik pendapat aku?? ehehe

Saidah said...

simple person,
itu la bezanya laki & pompuan.. kalo pompuan dah suka dgn seseorang tu, susahnye nak pandang lelaki lain lagi kecuali bila hatinya disakiti.. tp kalo lelaki ni mcm senang jer dorang bahagikan hati dorang utk yg ke2, ke3, ke4 dan seterusnya hehe..

Saidah said...

mahani,
wow.. kali ni aku dpt komen yg sungguh pjg lebar.. apa yg ko madah ya aku akui kebenarannya.. hati selalu tak seiring dgn apa yg kita dah decide.. tak kisahla samada nak stay sbg kawan atau nak melupakan terus org itu, yg penting hati ni kena prepare for the worst.. kalo dia ade pilihan lain, then couple or kawin dgn org tu, just let him go.. aku tetap doakan dia bahagia (mungkin tak 100% ikhlas hehe)