Saturday, May 2, 2009

Kemalangan Maut di Jalan Jelatek


Kejadian berlaku pkul 2.45 pagi semalam mengorbankan 2 nyawa... tempat ni tak jauh dari rumah aku dan hari2 aku lalu jalan nie pegi keje... takziah utk keluarga mangsa... semoga mereka tabah hadapi dugaan nie... melihat kemalangan ini, aku bersyukur kerna aku sendiri nyaris2 terbabas semalam lepas balik dari kursus di bukit kiara... aku drive sendirian dan dlm tak sedar aku terlelap sesaat... tayar keretaku terlanggar benteng batu tepi jalan... mujurlah masih bole dikawal dan kereta tak byk time tuh... kalo tak ntahla... aku tau tak selamanya aku akan terselamat dari kejadian yg tak diingini... selepas nie aku akan lebih berhati2... jgn sesekali memandu dlm keletihan ataupun mengantuk... bahayakan diri sendiri dan juga org lain... jgn terlalu laju sebab malang tidak berbau...

6 comments:

zumairi said...

saper saper pun boleh terkena iven kita pandu perlahan atau berhati hati kerana org lain belum tentu berhati-hati...hanya Allah yg boleh melindungi kita

Saidah said...

selalunya mcm tu lah.. yg tak bersalah sering jadi korban sebab kelalaian org lain..

Anonymous said...

kalu mengantuk..stop..rehat. bahaya. cukup la sekali side mirror aku patah bergesel dgn lori 5ton..

Saidah said...

serik dah rasanya... aku rela naik lrt kalo rasa penat nak drive...

erna said...

hati2 drive yer idah

Saidah said...

TQ erna..